Retour- en garantiebeleid

Retourneren

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@kenjijkenji.nl .

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Uitzonderingen

Voor audio- en video-opnamen, computersoftware, en hygiënische producten heeft u het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, mits de verzegeling niet verbroken is. Bij verbreking van de verzegeling is uw bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden.

Producten die u via deze webwinkel koopt die op maat worden gemaakt volgens de door u ingevoerde specificatie. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Producten die u via deze webwinkel koopt met een beperkte houdbaarheid kunnen niet geretourneerd worden. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Garantie

Als je een artikel via Ken jij Kenji koopt, mag je ervan uitgaan dat het in goede staat is en blijft werken zoals verwacht bij normaal gebruik. Het kan echter altijd gebeuren dat je onverhoopt niet tevreden bent en je artikel retour wilt sturen of moet aanmelden om te laten repareren. Hier zijn bepaalde regels aan verbonden. Om niet voor verrassingen te komen staan, kan je alle informatie en regels hierover op deze pagina lezen.

Fabrieksgarantie

De fabrikant van je bestelde artikel kan fabrieksgarantie geven. Gaat een product tijdens de garantieperiode kapot, dan heb je recht op reparatie of vervanging. Voor deze reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Het kapotte product moet dan voldoen aan de garantievoorwaarden die de fabrikant heeft gesteld en het product moet normaal gebruikt zijn.

De garantievoorwaarden verschillen per fabrikant. In de verpakking van je artikel zit vaak een boekje waar de voorwaarden voor fabrieksgarantie in staan. Je kan altijd contact opnemen met de fabrikant als je hier vragen over hebt of gebruik wilt maken van de fabrieksgarantie. Wil je een artikel laten repareren? Gaat het om een artikel gekocht bij een partner, neem dan contact op met de partner. Op sommige artikelen zit minder of geen fabrieksgarantie.

Wettelijke garantie

Is de fabrieksgarantieperiode verlopen of valt het defect niet (meer) binnen de fabrieksgarantie? Dan bestaat daarnaast nog de wettelijke garantie. Deze garantie houdt in dat je gekochte artikel moet voldoen aan wat beloofd is en wat je redelijkerwijs mocht verwachten. Je kunt hiervoor de garantievoorwaarden aanhouden die de fabrikant heeft gesteld. Ontdek je dat je artikel niet (meer) voldoet? Dan mag je hierover contact opnemen met ons of met de partner als het gaat om een artikel van een partner van Ken jij Kenji. Als de periode van de fabrieksgarantie is afgelopen, wil dat dus niet zeggen dat er helemaal geen garantie meer is.

Als het artikel tijdens de garantieperiode kapot gaat buiten jouw schuld om, dan kun je recht hebben op een reparatie of vervanging van het artikel. Voor deze reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Of je hier recht op hebt, hangt af van jouw situatie.

Garantiebewijs

Het garantiebewijs van je artikel is meestal de factuur of het aankoopbewijs, deze vind je bij je bestelling.

Een kapot artikel?

Gaat het artikel tijdens de garantieperiode kapot, dan kun je recht hebben op reparatie of vervanging van het artikel. Voor de reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Of je hier recht op hebt, hangt af van jouw situatie. Hieronder staat per situatie beschreven wat je kunt doen.

Binnen de retourtermijn

Heb je een artikel besteld dat bij ontvangst al kapot is en is de retourtermijn nog niet verstreken? Dan kun je dit kapotte artikel terug sturen en een nieuwe bestellen. Het terugsturen is altijd gratis en op deze manier heb je het snelst een goed werkend artikel in huis.

Je kan altijd direct contact opnemen met onze klantenservice als je een kapot artikel ontvangen hebt. Mocht je voorzien dat je kosten gaat maken of heb je kosten gemaakt (bijvoorbeeld bij het terugsturen), neem dan contact met ons op via info@kenjijkenji.nl

Scroll naar boven